אדריכלית יוקרה – מה זה אומר?

בדיוק כפי שבתחומים רבים אחרים בחיינו אנו נתקלים במוצרים שייעודם זהה אך הם נבדלים בכך שחלקם עממיים או רגילים וחלקם יוקרתיים יותר, כך גם בנדל״ן – יש דיור ממוצע, רגיל ויש דיור יוקרתי. מה הופך דיור מסוים ליוקרתי, האם מלאכת התכנון של דיור יוקרה עולה יותר וכיצד מוצאים אדריכלים המתמחים בתכנון של נכסים יוקרתיים? על אלו ועוד תוכלו לקרוא כאן.

מה הייחוד של אדריכלית בתי יוקרה?

מי שמוגדרים כאדריכלים של בתי יוקרה אינם שונים מכל אדריכל – אך הם צברו ניסיון והיכרות עם שוק דיור היוקרה ועל כן יכולים לתכנן עבור לקוחותיהם דירות ובתים אשר עונים על ההגדרה של – יוקרתיים.

מה זה אומר? מהו דיור יוקרתי? כמובן שאחד המאפיינים של דיור יוקרה הינו האבזור שבנכס. אנחנו לא מתכוונים לגודלה של הטלוויזיה בסלון או דגם המיקסר שעל השיש במטבח -אנחנו מדברים על אבזור במסגרת תשתיות מתוחכמות, מערכות מיזוג ייחודיות ועוד. על מנת לתכנן נכס הכולל בתוכו מגוון מערכות כאלו וגם לעשות זאת נכון – יש צורך בהכרות מעמיקה עם הסוגים השונים המוצעים בשוק, חייבים להיות מעודכנים תמיד בטרנדים הכי חמים וכמובן שדרוש ידע נרחב כיצד להטמיע מערכות שכאלו בנכס שמתכננים.

אדריכל טוב ידע לעשות את כל זה. אדריכל מצוין ידע גם לתכנן כך שניתן יהיה לשדרג את מרבית המערכות עם השנים.

מעבר לכך, אדריכל וילות יוקרה, או נכסי יוקרה בכלל, יתנהל מול לקוחות המבקשים לתכנן נכס שכזה באופן מקצועי וכאן חייב להיות דגש על יחס אישי תוך הבעת הכרה בסטטוס של הלקוחות.

 

האם אדריכלות דירות יוקרה עולה יותר?

מלאכת התכנון עצמה לא בהכרח יקרה יותר. כמובן שהעלות מושפעת מכמות הזמן שיש להשקיע במלאכה, אך עיקר ההפרש בעלויות הבנייה ינבע מעלות המערכות והאבזור של הנכס ואיכות עבודות הגמר, לאו דווקא מעצם עבודת התכנון.

כמו בכל מקרה בו לוקחים אדריכל/ית לתכנון נכס – אם האדריכל רק מייצר עבורכם את התוכניות, זה יעלה פחות מאשר אם תשכרו אותו ללוות את מלוא התהליך, כולל פיקוח על תהליך הבניה. ככל שהאדריכל משקיע יותר זמן, כך העלות של שירותיו תעלה יותר.

אם עלויות האדריכל הן גורם מכריע עבורכם, מומלץ לשקול לעבוד עם משרד אדריכלים מקומי, או לפחות כזה הקרוב יחסית למיקום אתר הבנייה המיועד. בחירה כזו תעניק לכם ערך מוסף בצורת ההיכרות המעמיקה שתהיה לו עם הוועדות המקומיות, במיוחד כל הדקויות שהן נוהגות בהן, מעבר לכללים והתקנות היבשות. לאדריכל מקומי תהיה התמודדות חלקה יותר עם הרשויות מעצם הידע המקדים שלו כיצד להימנע מ״בורות״ שאדריכל זר למקום לא יוכל כמעט שלא ליפול לתוכם. כך לא רק שתזכו לאישור, אלא שהוא גם יגיע מהר יותר ויחסוך לכם זמן. בפרויקט בניה, זמן הוא בהחלט כסף, וכל עיכוב עולה ביוקר.

אדריכל וילות יוקרה

איך בוחרים אדריכלית וילות יוקרה איכותית?

קיימות מספר דרכים למציאת משרד אדריכלים שלא חושש מעבודה על נכסי יוקרה – אך הדרך הטובה ביותר למצוא אדריכלית המתמחה בלקוחות המבקשים לבנות נכס יוקרתי, היא לקבוע פגישות עם משרדים מקומיים ולהתרשם באופן אישי מהאדריכל עימו נפגשים – תנו עדיפות לפגישה עם בעלי המשרד, הם אלו שנותנים את הטון לאופי העבודה במשרד. תוכלו לבקש לעיין במיזמים שכבר בוצעו על ידי עובדי המשרד, לשאול שאלות שמעניינות אתכם ועוד. תהיו בטוחים שתמיד תמצאו במשרדים העוסקים בתחום של אדריכלות מגוון שלם של עבודות קודמות של המשרד – וכל משרד ישמח לשתף אתכם בחומרים אלו. משרד שנוהג בפתיחות ובלבביות – מעוניין לעבוד איתכם.

כמובן שיש גם דרך קצרה ויעילה יותר – אתם יכולים לפנות ישר אלינו.

 

מי אנחנו

נעים מאד, אנחנו משרד אדריכלים שלומית אלחדד. את הניסיון שלי ניתן לראות במגוון מיזמים שבהם לקחתי חלק, הכוללים בניה פרטית, בניה יזמית ועוד. אני בוגרת לימודי ארכיטקטורה בטכניון ולאחר שעבדתי במספר משרדים – פרשתי כנפיים והקמתי משרד משלי. המקצוע שלי הוא אדריכלית, והוא מגלם את התשוקה הפנימית שלי לעיצוב, לאומנות וגם לתחומים המדויקים יותר של פיזיקה ומתמטיקה.

בכל פעם שבה אני חווה את ההתרגשות של לקוחות שזוכים להגשים בעזרתי חלום – אני יודעת שבחרתי במקצוע הנכון ושמצאתי את הייעוד שלי בחיים.

 

דברו איתנו

מעוניינים בשירותיה של אדריכלית מקצועית לתכנון נכס פרטי ויוקרתי, ורוצים את הטובה ביותר? שלומית אלחדד היא הכתובת עבורכם. חיוג קצר לטלפון 052-567-2645, ואתם איתנו על הקו ובדרך להגשמת חלום.