איך בוחרים אדריכל לתכנון בית פרטי?

כאשר עומדים בפני תכנון וביצוע של בניית בית פרטי, ישנם היבטים רבים אותם יש להביא בחשבון. לכם כנראה יש תמונה בראש של איך תרצו שייראה הבית, אולם אם תנסו לצייר אותו, תיווכחו לגלות שזה הרבה יותר מורכב ממה שחשבתם. מה עושה אדריכל? מדוע חשוב לבחור באדריכל בעל ניסיון וכיצד בוחרים את המתאים ביותר? על אלו ועוד תוכלו לקרוא כאן.

מדוע צריכים אדריכל?

מעבר לעובדה שתצטרכו לייצר תוכנית אדריכלית, בית פרטי שעומד להיבנות דורש הרבה מחשבה, עבודת תכנון ועיצוב מוקפדים וכל אלו מתבססים במידה רבה על מקצוענות, מיומנות, ידע נרחב וניסיון עשיר – אותם יש לאדריכל שכבר התנסה ועוסק בתחום.

 

האם אדריכל עולה הרבה?

למחיר שיגבה אדריכל שנשכר לתכנון בית פרטי ישנם מספר מרכיבים, ביניהם:

  1. כמות הזמן בפועל שדורש ממנו הפרויקט.
  2. האם האדריכל נדרש גם לביצוע פיקוח, או רק לתכנן ולהפיק תוכניות.
  3. המשאבים שיידרשו מהאדריכל לביצוע העבודה – למשל, כמה רחוק או קרוב הוא ממוקם ביחס למיקום המגרש עליו בונים.

 

באופן עקרוני ידרוש אדריכל בתים פרטיים מחיר אשר יגלם בתוכו את כל המשתנים הללו ועוד. כמובן שגם המוניטין של המשרד הינו מרכיב מסוים, כפי שנהוג גם בעוד תחומים.

כאשר בוחרים בשירותיו של אדריכל בית פרטי יחד תוכלו ליצור תכנון מדויק חלום – זה הופך את העלות לשווה ומשתלמת, במרבית המקרים.

אם האדריכל רק מייצר עבורכם את התוכניות, זה יעלה פחות מאשר אם תשכרו אותו ללוות את מלוא התהליך, כולל פיקוח על תהליך הבניה. ככל שהאדריכל משקיע יותר זמן, כך העלות של שירותיו תעלה יותר.

מיקומו של האדריכל גם כן בא לביטוי – אם אתם בונים במיקום שמצריך מהאדריכל להגיע לאתר מספר רב של פעמים והדבר יידרוש ממנו זמני נסיעה ארוכים – זה יעלה יותר. אולי כדאי לשקול לעבוד עם משרד אדריכלים מקומי, או לפחות כזה הקרוב יחסית למיקום אתר הבנייה המיועד.

ערך מוסף של אדריכל מקומי הוא ההיכרות המעמיקה שתהיה לו עם הוועדות המקומיות, על כל הדקויות שהן נוהגות בהן, מעבר לכללים והתקנות היבשות. לאדריכל מקומי תהיה התמודדות חלקה יותר עם הרשויות מעצם הידע המקדים שלו כיצד להימנע מ״בורות״ שאדריכל זר למקום לא יוכל כמעט שלא ליפול לתוכם. כך לא רק שתזכו לאישור, אלא שהוא גם יגיע מהר יותר ויחסוך לכם זמן. בפרויקט בניה, זמן הוא בהחלט כסף, וכל עיכוב עולה ביוקר.

תוכנית אדריכלית בית פרטי

איך בוחרים אדריכל עיצוב בתים פרטיים?

כאשר באים לבחור אדריכל שיעזור לכם לבנות את בית חלומותיכם, חשוב לבדוק ולעשות קצת שיעורי בית מקדימים.

הזכרנו את היתרון שבבחירת משרד אדריכלים מקומי – אך עדיין, צריך למצוא את זה שהכי מתאים לכם ושיניב את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

אחת הדרכים הפשוטות ביותר הינה לערוך חיפוש חופשי ברשת, אך הקפידו לבחון היטב את התוצאות. אדריכל מקומי שמופיע הרבה ברשת יכול להיות מי שעובד באופן משמעותי יותר מאחרים באזור וכנראה ששווה גם לבדוק כיוון זה.

אפשרות נוספת היא לקבוע פגישות עם משרדים מקומיים ולהתרשם באופן אישי מהאדריכל עימו נפגשים – תנו עדיפות לפגישה עם בעלי המשרד, הם אלו שנותנים את הטון לאופי העבודה במשרד. תוכלו לבקש לעיין במיזמים שכבר בוצעו על ידי עובדי המשרד, לשאול שאלות שמעניינות אתכם ועוד. תהיו בטוחים שתמיד תמצאו במשרדים העוסקים בתחום של אדריכלות בתים פרטיים תמונות ותוכניות, כמו גם הדמיות יפות – זהו חלק מתיק העבודות של המשרד וכל משרד ישמח לשתף אתכם בחומרים אלו. משרד שנוהג בפתיחות ובלבביות – מעוניין לעבוד איתכם.

כמובן שיש גם דרך קצרה ויעילה יותר – אתם יכולים לפנות ישר אלינו.

 

מי אנחנו

נעים מאד, אנחנו משרד אדריכלים שלומית אלחדד. את הניסיון שלי ניתן לראות במגוון פרויקטים שבהם לקחתי חלק, הכוללים בניה פרטית, בניה יזמית ועוד. אני בוגרת לימודי ארכיטקטורה בטכניון ולאחר שעבדתי במספר משרדים – פרשתי כנפיים והקמתי משרד משלי. המקצוע שלי הוא אדריכלות, והוא מגלם את התשוקה הפנימית שלי לעיצוב, לאומנות וגם לתחומים המדויקים יותר של פיזיקה ומתמטיקה.

בכל פעם שבה אני חווה את ההתרגשות של לקוחות שזוכים להגשים בעזרתי חלום – אני יודעת שבחרתי במקצוע הנכון ושמצאתי את הייעוד שלי בחיים.

 

דברו איתנו

מעוניינים בשירותיה של אדריכלית מקצועית לתכנון בית פרטי, ורוצים את הטובה ביותר? שלומית אלחדד היא הכתובת עבורכם. חיוג קצר לטלפון 052-567-2645, ואתם איתנו על הקו ובדרך להגשמת חלום.