כמה עולה תוכנית אדריכלית?

כמו ברפואה, משפטים ועוד תחומים – גם בתחום האדריכלות, אפשר ומומלץ לקבל שרותי ייעוץ. קיימים הרבה שלבים ויש הרבה מידע שיכול לעבור בין שני הצדדים, הלקוח והאדריכל, עוד לפני שיושבים לתכנן את הפרויקט אותו רוצים להקים. רוצים לדעת מתי כדאי להתייעץ עם אדריכל, או כיצד מקבלים הצעת מחיר לתכנון אדריכלי? על אלו ועוד תוכלו לקרוא כאן.

מתי כדאי להתייעץ עם אדריכל?

כל מי ששוקל את האפשרות לבנות בית או לעשות שיפוץ מאד משמעותי בנכס קיים, הינו במעמד של שייכות לקבוצת האנשים שכדאי להם לקבל ייעוץ אדריכלי. מדוע? מכיוון שכפי שאנחנו מעדיפים לתת לאנשי מקצוע לתקן לנו את הרכב, להעניק לנו טיפול רפואי, אפילו לסייע לנו בבחירת מזגן או טלוויזיה חדשה, כך כאשר אנו עוסקים בתחום הבנייה, טוב נעשה אם נבקש ייעוץ ודעה מאיש מקצוע בתחום – אדריכל.

אדריכלים הם בעלי מקצוע בדיוק כמו עורכי-דין, רופאים, מהנדסים… הם לומדים במשך שנים רבות מקצוע והידע שלהם נחוץ לכל מי שמתכנן בנייה. בין אם אתם אנשים פרטיים ובין אם אתם יזמים, להקים מיזם נדל״ני ללא אדריכל זו משימה בלתי אפשרית.

ייעוץ אדריכלי יכול להיות מועיל גם למי שרוכשים נכס מקבלן ורוצים להיות בטוחים שהתכנון מיטבי, או לחילופין, שניתן יהיה לשפרו בקלות יחסית, לאחר הרכישה.

 

האם ייעוץ ותכנון אדריכלי יהיה יקר?

אל תחששו, ברוב המקרים תידרשו לשלם עבור ייעוץ אדריכלי מחיר לא גבוה, והעלות הזו כדאית ולו רק כדי לקבל מידע נחוץ ולמנוע מעצמכם עלויות מיותרות וגבוהות בהמשך הדרך, כתוצאה מחוסר ידיעה כלשהו.

גם עלות תוכנית אדריכלית אינה בשמיים – בטח בהתחשב בסך ההוצאות בהן כרוך מיזם של בנייה חדשה או שיפוץ מאסיבי הכרוך בשינויים תכנוניים.

ככלל, מבין מגוון תחומים בהם אנשים מבקשים הצעת מחיר אדריכלות אינה נמנית על אותם תחומים. כמובן שבטווח הארוך, הייעוץ והתכנון האיכותיים שתקבלו מאדריכל מקצועי ומנוסה, לא רק שלא יהיו יקרים, הם יחסכו לכם לא מעט ממון שהיה מתבזבז על טעויות או בעיות שניתן להימנע מהן, עם ידע ותכנון ראויים.

אם עלויות האדריכל הן גורם מכריע עבורכם, מומלץ לשקול לעבוד עם משרד אדריכלים מקומי, או לפחות כזה הקרוב יחסית למיקום אתר הבנייה המיועד. בחירה כזו תעניק לכם ערך מוסף בצורת ההיכרות המעמיקה שתהיה לו עם הוועדות המקומיות, במיוחד כל הדקויות שהן נוהגות בהן, מעבר לכללים והתקנות היבשות. לאדריכל מקומי תהיה התמודדות חלקה יותר עם הרשויות מעצם הידע המקדים שלו כיצד להימנע מ״בורות״ שאדריכל זר למקום לא יוכל כמעט שלא ליפול לתוכם. כך לא רק שתזכו לאישור, אלא שהוא גם יגיע מהר יותר ויחסוך לכם זמן. בפרויקט בניה, זמן הוא בהחלט כסף, וכל עיכוב עולה ביוקר.

כמו בכל מקרה של פניה לייעוץ, חשוב מאד שיהיה אמון בגורם המייעץ. זו הסיבה שכדאי להשקיע מאמץ ולמצוא את האדריכל המתאים ביותר עבורכם, זה שיהיה מקצועי וקשוב – זה שיהיה לכם עימו חיבור טוב ברמה האישית.

ייעוץ אדריכלי מחיר

איך בוחרים משרד אדריכלים מקצועי?

קיימות מספר דרכים למציאת משרד אדריכלים שיעניק לכם את הייעוץ והשרות הטובים ביותר עבורכם, שיהיה קשוב אליכם ושיוכל לבסוף להגשים את חלומכם האדריכלי  – אך הדרך הטובה ביותר למצוא את האדריכל/ית שלכם, היא לקבוע פגישות עם משרדים מקומיים ולהתרשם באופן אישי מהאדריכל עימו נפגשים – תנו עדיפות לפגישה עם בעלי המשרד, הם אלו שנותנים את הטון לאופי העבודה במשרד. תוכלו לבקש לעיין במיזמים שכבר בוצעו על ידי עובדי המשרד, לשאול שאלות שמעניינות אתכם ועוד. תהיו בטוחים שתמיד תמצאו במשרדים העוסקים בתחום של אדריכלות מגוון שלם של עבודות קודמות של המשרד – וכל משרד ישמח לשתף אתכם בחומרים אלו. משרד שנוהג בפתיחות ובלבביות – מעוניין לעבוד איתכם.

כמובן שיש גם דרך קצרה ויעילה יותר – אתם יכולים לפנות ישר אלינו.

 

מי אנחנו

נעים מאד, אנחנו משרד אדריכלים שלומית אלחדד. את הניסיון שלי ניתן לראות במגוון מיזמים שבהם לקחתי חלק, הכוללים בניה פרטית, בניה יזמית ועוד. אני בוגרת לימודי ארכיטקטורה בטכניון ולאחר שעבדתי במספר משרדים – פרשתי כנפיים והקמתי משרד משלי. המקצוע שלי הוא אדריכלית, והוא מגלם את התשוקה הפנימית שלי לעיצוב, לאומנות וגם לתחומים המדויקים יותר של פיזיקה ומתמטיקה.

בכל פעם שבה אני חווה את ההתרגשות של לקוחות שזוכים להגשים בעזרתי חלום – אני יודעת שבחרתי במקצוע הנכון ושמצאתי את הייעוד שלי בחיים.

 

דברו איתנו

מעוניינים בשירותי ייעוץ או תכנון של אדריכלית מקצועית, ורוצים את הטובה ביותר? שלומית אלחדד היא הכתובת עבורכם. חיוג קצר לטלפון 052-567-2645, ואתם איתנו על הקו ובדרך להגשמת חלום.